I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, August 8, 2009

kan dh besar..

"kan dh besar..."ni la antara ayat yg terkeluar dr mulut housemate aku..tp klu stkt pandai ckp je..baik x yah kn..ni bknnye nk memalukan atau mengaibkan sape2..tp sampai bile kite blh sabar..kate org, sabar pn ade batasnye..x kan la tiap kali kite je yang kne mengalah..sape pn x leh tahan kan..

ape yg buat aku sakit ati sgt ni??yang wt aku geram..kite same2 dtg sini kn nk belajar..pandai2 la pk ape yang ptut kn..tau la dh besar..tp x ptut kot nk wat org lain cm ni..dh besar msti la tau nk jg diri, jg harta benda..dah tau ddk umah sewa sama2, msing2 mainkn la peranan jaga n uruskan rumah..nnt mak yam dtg, yg kne nye kte (aku, syira n sofia) jgk..nape x jg umah mak yam?nape x buang sampah?nape umah mak yam sepah?kte jgk yg kne jwb..dorg??pentingkan diri je..

dulu pn ddk 12 org..same je rmainye cm skrg..tp masing2 tau jg umah..masing2 tau nk kemas..x de la tau nk buat sampah je..dh menimbun then biar org lain yg buang???ade ke patut??ingat kteorg ni org gaji korg ke?x de ati perut langsung!!x nk ke ddk dlm umah yg bersih, kn same2 yg selesa..

kelmarin bru je aku, syira n sofia cuci peti sjk..pdhal sblm 2 pn dh wt jgk..nape nk kne cuci lg??sbb brg2 x susun, mknn n air yg x abis pn nk simpan jgk ke??then tumpah2 dlm 2..cm ne la x BAU peti sjk 2..pk la skit kn..tp x pe la..aku mmg x ske tgk peti sjk 2 kotor..dh bersih kan, tp x sampai 1 ari keadaan jd lg..x de otak ke nk pk?!klu dh msk, pandai2 la nk kms blk..ssn blk pinggan mangkuk kt rak die..ni nk biar smpai x muat kt sink 2..selipar kt dapur kn utk dpr je..wt pe la pkai smpai kt hall..dh bermiyak2 hall 2..ade ke korg nk mop nnt??kteorg bertiga lg yg kne..x adil btl..

ni lg 1..aku nk bsuh bj x dpt2..nape?sbb ampai bj pnuh..dh tau bj korg dh kering, tlg la angkat bg space org ln lak..x kn la kteorg bertiga ni nk kumpul bj lme2..n klu dh tau ampai 2 dh penuh, x yah la bsh dlu..ni x..nk jgk bsh..dh pnuh2 ampai 2..x bau ke bj korg nnt..klu tau nk kuarkn jemur kt luar x pe gak..ni terperap kt dlm umah..tah pape ar..klu stkt luaran je cantik, bersih, tp x tau nk urus umah, x yah ar!!

p/s: syira n sofia, aku x tau la smpai ble kte kne tahan je cm ni..x kn la nk kne ckp ngn dorg cm ckp ngn bdk2 kck yg dok kt asrama??even dorg pn tau cm ne nk kms umah, tmpt tdo dorg..smue org nk ddk selesa tp kte lak yg cm hamba!klu dh tau dh bsr, pk la sdri kn..btl x??

No comments:

Post a Comment